Lapierre Spicy CF 6.9 29 kolo, aventurine blue
Lapierre Spicy CF 6.9 29 bicykel
Nový Spicy CF možno zhrnúť nasledovne:- 1 rám - 2 možnosti použitia: Enduro preteky alebo bike park
- 2 kinematika: High Pivot (HP) alebo Low Pivot (LP)
- 4 konfigurácia: HP alebo LP, 29” alebo Mullet
Poloha upevnenia zadnej stavby ovplyvňuje kinematiku a trajektóriu zadného kolesa pri kompresii. Pri rovnakom náraze sa zadné koleso v polohe High Pivot pohybuje dozadu, takže do prekážky 'narazí' menej.
V polohe Low Pivot sa zadná trojuholníková časť pohybuje menej dozadu.
Poloha High Pivot
- Zlepšená stabilita
- Odpruženie orientované na zjazd
- Optimalizované pre Enduro závody s väčším podielom zjazdových častí
- Minimalizuje pokles odpruženia pri zrýchlení
- Poskytuje väčšiu stabilitu pri brzdení
Poloha Low Pivot
- Zlepšená dynamika
- Univerzálne odpruženie
- Optimalizované pre Enduro závody s väčším podielom šliapania
- Väčšia efektivita šliapania
- Odpruženie, ktoré voľne funguje pri brzdení a je pohodlnejšie pri brzdení
Geometria
Geometria nového Spicy CF sa oproti predchádzajúcej generácii výrazne vyvinula, najmä v štyroch kľúčových oblastiach:- Uhol sedlovej rúrky – Rovnako ako u všetkých posledných modelov bol uhol sedla narovnaný na 78°, čo prenáša ťažisko jazdca dopredu a zlepšuje polohu pre šliapanie do kopca.
- Reach – Obvyklým dôsledkom strmšieho uhla sedla je kratšia horná rúrka, ktorá je čiastočne kompenzovaná dlhším dosahom (reachom), aby sa a zachovalo dobré rozloženie hmotnosti. Je to tiež výhodné pre stabilitu a jednoduchosť pri vysokých rýchlostiach.
- Uhol hlavovej rúrky – ten sleduje vývoj zdvihu predného kolesa (+10 mm) s otvorenejším uhlom, ktorý sa prispôsobuje 180 mm vidlici. Táto požiadavka prišla aj od jazdcov tímu Lapierre Zipp Collective, ktorí hľadali väčšiu stabilitu a presnosť pre rýchle zákruty a strmé zjazdy.
- Výška stredu – cieľom bolo nájsť správnu rovnováhu medzi čo najnižšou svetlou výškou pre čistý výkon a potrebou enduro horského bicykla vyhnúť sa kontaktu so zemou, v závislosti od drsnosti terénu. Nakoniec je len 3 mm vyššia, ale kompenzuje ju extra zdvih.
S tímhle kolem nebude problém ani jízda v náročném terénu, ani závody. Kvalitní výbava bez kompromisů, kterou využijí milovníci dobrodružství i pravidelní účastníci závodů.
Rám |
Spicy Full Carbon 180 mm travel (29''), pressfit, boost, metric, Thru axle
|
Vidlice |
Rockshox ZEB Select Charger RC 180 mm
|
Tlumič |
Rockshox Super Deluxe Coil select R 205x65 mm
|
Přehazovačka |
Shimano SLX 12s Shadow +
|
Kazeta |
Shimano Deore 10-51T 12s
|
Řetěz |
Shimano Deore 12s
|
Kliky |
Shimano MT612 32T 165 mm (XS,S,M), 170 mm (L,XL)
|
Brzdy |
Shimano MT420 203/203 mm
|
Kola |
Shimano MT400 hub/Rodi Tryp30 alloy rims
|
Pláště |
SCHWALBE MAGIC MARY Evo, Super Trail 62-622
|
Sedlovka |
Lapierre dropper, Ø: 31.6 mm, travel 100 mm (XS,S), 130 mm (M), 150 mm (L), 170 mm (XL)
|
Sedlo |
WTB Volt 142 mm
|
Představec |
Lapierre Thirty Five alloy, 0°, Ø: 31.8 mm, L: 35 mm (XS,S), 45 mm (M,L,XL)
|
Řídítka |
Lapierre Thirty Five 6061DB, Width: 800 mm, Rise: 30 mm, Ø: 35 mm
|
Gripy |
Lapierre grips anodized, S/M: small diameter, L/XL: large diameter
|
Hlavové složení |
Acros Integrated ZS56/ZS56 Block Lock
|
Středové složení |
Shimano BSA MT801
|
Pedály |
XLC by VP VPE-527
|
Pohlaví | Pánské, Unisex |
Modelový rok | 2025 |
Počet převodů | 1 x 12 |
Sada | Shimano SLX, Shimano Deore |
Barva | aventurine blue |
Materiál | karbon |
Materiál kol | Hliník |
Brzdy | Kotoučové hydraulické |
Vidlice | Vzduchová |
Zdvih vidlice | 180 mm |
Tlumič | Pružinový |
Zdvih zadní stavby | 180 mm |
Teleskopická sedlovka | ano |
ID produktu | 292504 |
Všechna kola nabízená na MTBIKER shopu jsou nová, neježděná, od oficiálního distributora a s plnou zárukou. Některé značky dokonce nabízí po registraci doživotní záruku na rám. Veškerý záruční servis provádíme v MTBIKER prodejnách po osobním doručení nebo po zaslání kola (nebo jeho části) kurýrem.
- Kolo je vyndané z krabice od výrobce.
- Kolo je postavené, zkontrolované a nastavené (přehazovačka, přesmykač, tlumič, vidlice, kola...)
- Kolo je opatrně zabaleno zpět do krabice a odesláno
- Pokud si kolo objednáš k osobnímu odběru nebo dovoz domů, bude tě čekat postavené a zkontrolované
- Pokud si kolo objednáš kurýrem na svou adresu, doma je třeba očinit následující:
- Kolo vyndat z krabice a opatrně odstranit ochranné fólie a materiál
- Namontovat řídítka do představce (1 minuta, potřebuješ inbusový klíč 4 nebo 5 mm).
- Nasadit přední kolo do vidlice (1 minuta, nepotřebuješ nářadí, pokud má kolo rychloupínák).
- Uvolnit šrouby na hlavovém složení, zarovnat představec s kolem, dotáhnout vrchní šroub na krku vidlice a následně dotáhnout hlavové složení (2 minuty, potřebuješ inbusový klíč 4 nebo 5 mm).
- Namontovat pedály do klik, přičemž je třeba namazat závit pedálu a opatrně namontovat správnou stranou (1 minuta, potřebuješ inbusový klíč 8 mm nebo francouzský klíč 15 mm).
- Namontovat sedlovku do rámu (10 sekund, nepotřebuješ nářadí, pokud má rám rychloupínák).
- Dofouknout pláště a případně vidlici a tlumič na požadovaný tlak (2 minuty, potřebuješ pumpu).
- Zkontrolovat dotažení inbusů a rychloupínáků (2 minuty, potřebuješ inbusový klíč 4 a 5 mm).
- Vyrazit na testovací jízdu! S kolem zacházej opatrně, než si na sebe zvyknete. Jestli má kolo kotoučové brzdy, v důsledku novosti bude jejich výkon omezený - svůj plný výkon získají až po 4 - 5 silných bržděních z vyšší rychlosti.

Momentálně se tu nenacházejí žádné otázky
Momentálně se tu nenachází žádné hodnocení